Stap 3 Intakegesprek

Zodra de gegevens binnen zijn, worden deze bestudeerd en wordt vervolgens gekeken of een intakegesprek plaats kan vinden. Het intakegesprek wordt door de Zorgbemiddelaar en een (GZ) Psycholoog van Woonzorgnet gevoerd. Tijdens het intakegesprek bespreken we samen je ondersteuningsvragen en vertellen wij meer over de mogelijkheden bij Woonzorgnet. Vervolgens zal binnen Woonzorgnet gekeken worden of er een passend aanbod voor je is. We adviseren je om iemand uit je naaste omgeving te betrekken bij het intakeproces. Deze persoon kan een bron van informatie zijn, emotionele of praktische ondersteuning bieden en helpen bij het zetten van verschillende stappen gedurende het intakeproces en verder. Download hier de informatie flyer: Het intakeproces met naastbetrokkenen.

Stap 4 Uitslag

De Zorgbemiddelaar heeft tijdens het intakegesprek met je afgesproken om rechtstreeks met jou en/of je verwijzer contact op te nemen over de uitslag. Bij een positief advies zal er een afspraak worden gemaakt voor een tweede gesprek op locatie. Dit gesprek vindt plaats met de Teamleider van de locatie waar het advies door de intakecommissie voor is afgegeven. Indien er een negatief besluit volgt voor wonen bij Woonzorgnet, dan zullen wij trachten een ander passend advies te geven. Wij zullen dit advies naar jou en/of je verwijzer terugkoppelen.

 Stap 5 Wonen

Uiteraard is het aan jou zelf om te beslissen of Woonzorgnet bij je past. Besluit je om op een van onze locaties te komen wonen, dan heten wij je van harte welkom!