Woonzorgnet Infographic 2021 Definitief

Positief terugkijken op 2021: infographic

10-03-2022


Dit is de derde keer dat we het jaar samenvatten in cijfers, door middel van een infographic. We blikken terug op 2021. Het tweede jaar met corona, waarbij we zien dat er volop mogelijkheden zijn geweest om te kunnen participeren en ontmoeten. 2021 was het jaar waarin de ambulante dienstverlening een stijgende lijn liet zien, de herijking van de cliëntteams voor een professionaliseringsslag zorgde en Hanne Derickx de directietaken van Bas Steenbergen op zich heeft genomen. Samen met Hanne blikken we terug op het afgelopen jaar.

Bekijk de infographic [link naar PDF]

Waarom een infographic?
Een infographic helpt om cijfers en data overzichtelijk in kaart te brengen. Hanne: “Inderdaad. Met behulp van dit overzicht kunnen we onze resultaten laagdrempelig presenteren. Dit sluit ook aan op onze manier van werken: transparant en toegankelijk. In de jaarplannen schuwen we niet om onszelf ambitieuze doelen te stellen. Een infographic geeft dan een goed totaalbeeld van de behaalde resultaten. Daar zijn we trots op en dat willen we natuurlijk graag met iedereen delen.”

Meten = weten
“Ik vind het belangrijk dat de kwaliteit van zorg op orde is en dat medewerkers met plezier onderdeel uitmaken van het Woonzorgnet team. We blijven meten en verbeteren op de kernactiviteiten van de organisatie. Door deze  goed te organiseren, creëer je rust en ruimte. Dit resulteert in een hoge kwaliteit van dienstverlening, wat terug te zien is in de verschillende metingen die we doen.” beschrijft Hanne.

Hoge kwaliteit van dienstverlening ontstaat door de unieke combinatie van klantgerichte zorg, lokaal ondernemerschap en efficiënte bedrijfsvoering. Het fundament voor operational leadership bij Woonzorgnet.  

Wat valt je op?
Hanne vervolgt: “We hebben mooie resultaten behaald in en ik ben dan ook bijzonder trots dat we dit samen voor elkaar hebben gekregen. Dat lukt alleen met een goede teamspirit en professionele medewerkers. Iedereen binnen de organisatie heeft een bijdrage aan ons succesverhaal. We doen het met z’n allen, dat is mooi om te zien. Daar zit ook de kracht van Woonzorgnet: velen van ons werken al lang met elkaar samen vanuit een gemeenschappelijke visie. Zo kunnen we blijven verbeteren. Die verbetering zat afgelopen jaar onder andere in het nauwkeurig bekijken hoe we cliënten vanuit één team nog beter kunnen ondersteunen. Tijdens de ‘herijking’ van het cliëntteam hebben we zorgvuldig gekeken naar de ontwikkelingen binnen de langdurige- en kortdurende zorg. Dankzij de professionaliteit en diversiteit van deze teams zijn we nu in staat om beter antwoord te geven op de ondersteuningsvragen van de cliënt en goed mee te bewegen met bijvoorbeeld de groei die de ambulante dienstverlening op dit moment doormaakt. Een belangrijk speerpunt voor gemeentes.”

Bas Steenbergen, bestuurder:

“Ik ben enorm trots op de goede resultaten die de medewerkers van Woonzorgnet in 2021 met elkaar hebben gerealiseerd. Het betreft eigenlijk alle zaken waarvan je wilt dat een zorgonderneming goed presteert; de kwaliteit van zorg, de hoge medewerkers tevredenheid en een gezonde bedrijfsvoering. Uiteindelijk komt dit allemaal samen in de goede zorg voor cliënten en daar doen we het allemaal voor. Een prachtig resultaat!”

Waar zit de focus in 2022?
“De samenwerking met ketenpartners is waardevol voor ons. Door deze relaties te verstevigen kunnen we verder kijken dan alleen Beschermd wonen (24-uurs zorg) of Ambulante ondersteuning. Er zijn ook tussenvoorzieningen mogelijk, zodat er ook een plek is voor mensen die tussen deze ondersteuningsvormen zitten. Of wanneer iemand tussen behandeling en begeleiding in zit.” Hanne sluit af: “We hebben continu aandacht voor de integratie van ervaringsdeskundigheid in ons aanbod. Het zou mooi zijn wanneer we het aantal ervaringsdeskundigen in dienst van Woonzorgnet verder kunnen laten groeien dit jaar.”  

Woonzorgnet Infographic 2021 Definitief

terug naar overzicht