Cliëntvertrouwenspersoon

Cliëntvertrouwenspersoon

'Wanneer er problemen of vragen zijn die je niet met jouw begeleider of een andere collega uit het team kunt bespreken, dan kun je een beroep doen op de vertrouwenspersoon' - Pieter

  1. Home
  2. Diensten
  3. Cliëntvertrouwenspersoon

Cliëntvertrouwenspersoon

Van mensen wordt verwacht dat zij hun eigen behoefte verwoorden, eigen regie voeren en opkomen voor eigen belangen. Voor mensen in de GGz kan dat moeilijk zijn en is er daardoor behoefte aan onafhankelijke ondersteuning.

Wij hebben een onafhankelijke functionaris aangesteld om dit proces te ondersteunen: de cliëntvertrouwenspersoon. Hij ondersteunt bij het verduidelijken van onvrede en het verwoorden van klachten. Daarnaast helpt de cliëntvertrouwenspersoon bij het verbeteren van de situatie waarover onvrede bestaat.

Even voorstellen: Pieter

Mijn naam is Pieter Straatsma en ik ben in maart 2019 voor 8 uur als sociaal psychiatrisch verpleegkundige bij Woonzorgnet gaan werken. Ik hou mij bezig met de screening van de wachtlijst, het doen van intakes, het geven van intervisie, consultatie en/of coaching. Er werd gevraagd of ik belangstelling had voor de functie van vertrouwenspersoon. Nadat ik een gesprek met Hjalmar (voorzitter Cliëntenraad) heb gehad en wij er beide tevreden over waren, ben ik per 1 oktober 2021 aangesteld als vertrouwenspersoon.
 

Ik ben op maandag en donderdag bereikbaar

Wanneer kun je gebruik maken van de vertrouwenspersoon ?

Wanneer er problemen of vragen zijn die je niet met jouw begeleider of een andere collega uit het team kunt bespreken, dan kun je een beroep doen op de vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon luistert naar je vraag of probleem en kan een advies of informatie geven. De vertrouwenspersoon kan ook bemiddelen bij een conflict of een meningsverschil. Als je na deze stappen nog steeds het gevoel hebt dat het probleem of conflict niet is opgelost, dan kan de vertrouwenspersoon je
ook doorsturen naar de klachtenfunctionaris.

Woonzorgnet regio’s